WhatsApp Business API en broadcasting
Hoe kan ik broadcasting in WhatsApp Business inzetten? Verstuur relevante aanbiedingen naar gesegmenteerde klanten via Whatsapp Business.
In WhatsApp Business is broadcasting een functie waarmee bedrijven berichten naar meerdere ontvangers tegelijk kunnen sturen. Deze functie is ontworpen om het bedrijven gemakkelijker te maken met hun klanten te communiceren, vooral wanneer ze hetzelfde bericht naar een groot aantal mensen moeten sturen.
Om de broadcast-functie te gebruiken, maken bedrijven eerst een lijst met ontvangers aan door een bestand te importeren of handmatig contacten toe te voegen. Vervolgens kunnen ze een bericht opstellen en naar alle ontvangers op de lijst tegelijk sturen. Het bericht verschijnt voor de ontvangers als een normaal chatbericht en zij kunnen het bericht eventueel beantwoorden.
Het is belangrijk op te merken dat de broadcast-functie alleen beschikbaar is voor bedrijven die zijn goedgekeurd om de WhatsApp Business API te gebruiken. Daarnaast heeft WhatsApp strikte richtlijnen voor de manier waarop bedrijven de omroepfunctie kunnen gebruiken en is deze niet bedoeld voor het verzenden van ongevraagde of spamberichten.
Waar broadcasting geschikt voor is
WhatsApp Business heeft strikte richtlijnen voor hoe bedrijven de functie broadcasting mogen gebruiken. In het algemeen mogen bedrijven broadcasting alleen gebruiken voor berichten die relevant en nuttig zijn voor hun klanten. Voorbeelden van soorten berichten die geschikt zijn om te verzenden via de functie broadcasting zijn onder andere:
- Belangrijke updates of aankondigingen: Je kunt broadcasting bijvoorbeeld gebruiken om de klanten te informeren over wijzigingen in jouw bedrijf of om hen te waarschuwen voor belangrijk nieuws of updates.
- Promoties en kortingen: Je kunt broadcasting gebruiken om speciale aanbiedingen of kortingen bij je klanten te promoten.
- Herinneringen en kennisgevingen: Je kunt broadcasting gebruiken om herinneringen te sturen over komende evenementen of deadlines, of om klanten op de hoogte te stellen van belangrijke updates of wijzigingen.
Het is belangrijk op te merken dat WhatsApp bedrijven niet toestaat de functie broadcasting te gebruiken om spam of ongevraagde berichten te versturen. Van bedrijven wordt verwacht dat ze de functie op verantwoorde manier gebruiken en de privacy en voorkeuren van hun klanten respecteren.